søndag den 14. august 2011

Genbrug....

Kan i huske i foråret, der lavede jeg viollikør... Føj for den, efter det har stået, smagte det af alkohol og gammel hø :0) Nå så her den anden dag fik jeg 2 kg. frosne kirsebær. Hvad skulle jeg nu bruge dem til, de var med sten og frosne. Så gik jeg min søster i bedene, hun laver den bedste Kirsebærvin nord for Alperne, og hun var jo på ferie.... Så jeg måtte igang. Og det er her der kommer genbrug ind i billede for da sprutten skulle over :0) så røg viollikøren med også. Og alle de fine kogte bær de fik også en gang sprut, så er der til en god gang vaniljeis, jo jo det skal nok blive godt

2 kommentarer:

  1. Er der ingen opskrift at dele ud af ?? Kunne da godt bruge en på Kirsebær i sprut.
    Flot ser det ud.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Jo det er 1 kg.kirsebær til 1 kilo sukker det koges og der efter si´s det, der efter vodka på efter behov, og mine kirsebær var så fine hele bag efter så der kom kirsebærvin over, den der var blandet ( ellers tror jeg det bliver lidt stærke bær )

    SvarSlet