søndag den 4. juni 2017

Studietur til Torino.

En tur uden sammenligning, vi blev inviteret hjem til middag, privat hos direktøren af stedet vi besøgte, hans arbejdsværelse talte for sig selv. Jeg kan ikke vise billeder af hans bolig, men tror mig jeg var målløs og er det stadig, det var som at træde ind i en lejlighed, for 200 år siden, så vildt, flot og storslået, og han.... helt nede på jorden.


Nu vi var i Torino, så skulle vi da ud og se Lingotto jeg er vokset op med at Fiat var bilen ( det er det så ikke for mit vedkommende mere ) min far er stadig totalt Fiat fan. Med det i tankerne, var det en totalt vild oplevelse, at stå oppe på taget og være på testbane som blev bygget i 1923, for at ingen skulle kunne se de testede deres biler. Jeg var solgt til fortiden der oppe på taget.


På vej igennem byen, fik jeg kikket ind i en butik og sagde til de andre, gå i bare jeg må lige her ind..... og sikke et syn, hele butikken var i farveorden, sikke set syn, jeg blev ret handlingslammet og kom ud med et ngl. lilla glimmergarn.....


Jeg havde glemt hvor skøn Italien er, jeg må helt sikkert tilbage.

4 kommentarer:

  1. He he. Fiat var også min fars favorit bilmærke indtil han skiftede mening.😉 skønt syn i garnbutikken.

    SvarSlet
  2. Det lyder som en rigtig spændende Italienstur. Kan godt forstå du ikke kan vise billeder fra hans hjem - men jeg blev nu alligevel nysgerrig. Og den garnbutik ville jeg også være gået død i. Tænk sig alle de valgmuligheder - jeg ville også være blevet lammet. Enten det - eller jeg ville være gået helt shop-amok :o)

    SvarSlet
  3. Jeg havde aldrig turdet røre et eneste garnnøgle , men for den hvor ser det fint ud , dejligt I havde en skøn tur

    SvarSlet
  4. Italien er fantastisk. Sikke en garnbutik. Saadan een har jeg tilgengaeld aldrig set i Italien. Fiat, nostalgisk gamle 500. Suk

    SvarSlet