lørdag den 5. august 2017

Ankers trøje my size.

Denne Ankerstrøje er en julegave, den bliver strikket og givet i god tid, da modtageren skal på rejse, i den store verden. Jeg tænkte den ville være dejlig at ha' med.


Men den var for lille, så op blev den hyllet....


Nu strikkes den på en større pind, en størrelse op, det bliver bedre. Der bliver brugt to tråde højlandsuld fra Garnudsalg. Jeg strikker helst ærmer på ærmepinde, det er bare ikke altid på de mindre størrelser det går og jeg har ingen strømpepinde i str. 5, men det kan jo købes og da jeg er i Sverige, blev det hos Coop, de har et vildt udvalg af garn og pinde, men kun i Røde ..... tænk at jeg skal ha' røde strikkepinde, men de er mega gode, det opvejer farven.


Den blev færdig igen, der skulle tages foto, men jeg har ingen bøjler....


Jeg måtte i to loppis, den første ville ikke sælge sine træbøjler, og jeg ville ikke ha' plast.... den anden havde kun to.... men pyt jeg skulle jo også kun bruge en.


At der så står Herrkonfektion på, ja det så det. Jeg havde håbet på noget sjovere men ikke her i byen, som var til salg. Den næste Ankerstrøje er igang.

10 kommentarer:

  1. Så fed en trøje. Mønsteret er jo så enkelt men har en flot effekt. Har selv opskriften liggende men den må (desværre) vente til der bliver hul i strikkelisten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den nemlig, super nem og skøn, glæd dig til du skal igang.

      Slet
  2. Super lækker trøje. Bare så god og anvendelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal helt klart også laves en til mig.

      Slet
  3. Den er bare flot. Hvad str blev den til

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikkede i str. M og tænker den er blevet en lille L. Og jeg skal helt klart ha' en selv.

      Slet