søndag den 8. juli 2018

Ferie i Sverige ..

3 ugers sommerferie i vores Svenske hus er næsten det bedste jeg ved.


Og i år skal vi ikke male osv. i år tager vi på loppis ( og et smut... til Stockholm ) der er rigtig mange dårlige loppis og de ved godt hvad de vil have for deres ting, meget af det er virkeligt dyrt. Men i Nybro der er et sted uden sammenligning, priserne er mere end ok, kæmpe udvalg, som er sat flot op. Og ikke nok med det, det er udviklingshæmmet der står bag disken, jeg tror ikke, man kan få bedre betjening, hver ting blev forsvarligt pakket ind og lagt i pose.


Så til det jeg fik. Datteren min kniplede lidt på Køge museum, da hun var barn, hun ville rigtig gerne have gået til det, men der var ingen børnehold. Vi har tit snakket om hun skulle have et kniplebræt, hvis tiden en dag bliver til hun kan gå, men de er altid så dyre, og finder man et billigt, ja så er standen jo der efter. Her stod et til 40 skr, det vil sige ca. 32 kr. og det var bare så pænt, jeg købte uden at spøger, det kan sælges hvis hun ikke vil have det.... men hun blev glad. Og så til den kuffert, jeg har søgt meget længe, min søster var heldig for et par år siden, at købe en til 100 kr. Jeg har virkelig kikket efter en, men igen alt alt for dyre, her stod den til ja igen til 40 skr. så ca. 32 kr. Det er jo så vildt, og jeg igen mega glad. Så kom vi til keramik og gudhjælpemig om der ikke stod i massevis af Gabriel•Sweden til ingen penge ( og stadig Svenske ) 7 forskellige krukker, mest med Violen men også hindbær, tyttebær og hjortbær. Nogle breve med stoppeuld og lidt andet garn/tråd, alt dette fik jeg for 150 skr....... ca. 130 dk. Jeg var helt oppe og ringe, og er det sådan set stadig.


Har du lyst og er du i nærheden, så er adressen lige her, jeg kan kun varmt anbefale det, og nu jeg skriver varmt, her er sååååå varmt, tror altså de klipper holder meget på varmen, men ikke klage ( bare lidt regn om natten ) over den dejlige sommer.



1 kommentar:

  1. Åh, jeg elsker loppemarkeder! Og sikke da gode fund.

    SvarSlet